Galen och blöt häst

Ja idag har vi varit ute och haft kul i regnet jag och min fina häst!❤️ Nästan lite för kul ibland tyckte Noble.. 🙄
Det var terrängträning idag på THF. Tanken var att vi skulle rida för Uli men hon var magsjuk så Aina Arvidsson kom ut och tränade oss ist. Helt okej träning men med facit i hand så hade jag nog kunnat varit utan den där träningen. Inte för att den var dålig utan för att min häst hoppar alla hinder utan problem. Så jaa men det var kul ändå förutom att det regnade på bra ibland. Är glad att jag broddade innan.
Aina tyckte att Noble var en spännande och väldigt fin häst. 😃❤️
 
Vi red på led en och en över alla hinder och jag red som nr två. I början gick det bra han var bara taggad men sen gick han från taggad till jaa inte galen men nästan. 😆 När första hästen drog iväg och Han inte fick hänga på så började han studsa upp och ner och tillslut hamnade vi i diket och sen upp på vägen igen. 😁 Knäpphäst! Men klappade bara på honom lite och pratade med honom så lugnade han ner sig.
Men sen efter några hinder till så funkade det inte med att klappa och prata utan då helt plötsligt stod han på bakbenen och då på riktigt. Så då frågade jag tjejen som red först om vi kunde byta eftersom Noble var crazy. 😁 Åh det gick bra så då hoppade vi resten av banan först. Inte med riktigt lika bra framåtbjudning men nästan. 😁Han tycker att det är så himla kuul! ❤️ Åh jag med såklart.
 
 
Lite gamla bilder. 😊



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

MalinSofia

Lycka är att älska hästar ❤️

RSS 2.0