Startfälttävlan

Jag var nog lite väl optimistisk idag när jag trodde att jag skulle klara av att vara helt själv på startfälttävlan. Blev ju såklart ganska sen till stallet ( tidsoptimist ) så det blev lite väl bråttom där ett tag.
Mockade, packade sadelskåpet full med utrustning, smörjde utrustning och fixade iordning hästen på 45 min. Det är nytt personligt rekord! 😅 haha
Åh då är Noble en riktig gris att mocka åt. 🐷
 
Sen väl framme så skulle jag startanmäla och hittade ingen i sekretariatet så fick springa runt och leta. Tillbaka till stallet och sparka ut allt spån, lasta ur hästen halvspringa bort till visa häst för hand. Då var det 40 min till att jag skulle starta i dressyren. 😅 Jaa herregud. Bråttom blev det och som tur var fick jag låna en riktig nummerlapsväst av Sara för den satt inte kvar med eltejp. 😁 Så när det var 25 min kvar satt jag iaf på hästen! Som tur var så dök både Maria och Elin upp så dagen blev räddad!
 
Dåligt av mig att planera så dåligt att jag fick stressa och det blev en dålig framridning till dressyren. Själva dressyren gick halvdåligt. 😆 Hade bara läst igenom det slarvigt så missade att det inge var någon hälsning i början och missade lättridning i en volt. Men man ska ju hålla på traditionerna! Red fel förra året med! 😁
Fick rätt bra bedömning ändå! 😁
 
Hoppningen gick jätte bra! Fick kliva av efter dressyren för att gå banan lite snabbt. Frågade Bosse när jag kom in på banan om den var höjd. 😆 Inte lite kaxigt. Men det såg faktist väldigt lågt ut. Men det var samtidigt bra för planen var stenhård. Man betalar anläggningsavgift för att man ska kunna rida på en fin anläggning och då är planen stenhård. Tråkigt. 👎
 
Terrängen gick också jättebra! Han var så taggad! Han älskar verkligen att hoppa i terrängen. 😃 Fina fina häst!💗
Det är så himla kuul!! Men man börjar ju bli lite nöjd på THFs hinder nu. Skulle vara roligt med en annan bana!
 
Nu är det bara tre dagar kvar tills vi åker till Kanarieöarna. Känns som sagt lite jobbigt. Kommer att sakna mina djur så mkt.💗
 
I morgon har vi en massa ärenden på Birsta som måste tas i tu med. Trökigt. Vill helst hinna röra på Noblen lite också.
Veronica
2016-08-30 @ 20:26:53

Kan verkligen bara hålla med om att Nobel är gris att mocka åt😉




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

MalinSofia

Lycka är att älska hästar ❤️

RSS 2.0