Miljöbyte

Tänk va klok jag är ibland! 😁 Allt han behövde var ett miljöbyte och han slutade leka rocker och slå med huvudet! 😁👍 Förmodligen så var han döless att gå på plan. Tänker försöka undvika att rida på den ett tag så att han glömmer bort det där.
Vi lastade alltså och for till ridstadion då det är hopptider på för och eftermiddagen. Tänkte att han behöver nog hoppa lite så han får göra av med lite energi. 😊 Men han var inte alls lika galen när han kom bort till ridhuset, mkt mer harmonisk och lugn. Åh vi hade hela ridhuset för oss själva. 😊 Så jag började med att bygga upp två räcken och ett gjorde jag till ett kryss som vi kunde rulla över i trav först.
 
När jag värmde upp så galopperade jag ganska länge idag med men fokuserade på att samla galoppen. Han känns tillräckligt stark för att kunna gå i samlad galopp en längre stund nu annars brukar jag bara samla på långsidorna och länga galoppen på kortsidorna. Åh vilken fin häst jag fick! 😁👌🏻 Jag kände hur han bara växte i formen och galoppen blev bara rundare och rundare. Fantastisk känsla! Självklart så var det en hel del vingel när jag valde att samla innan för spåret och lite på volt då han inte hade väggen att stödja sig mot. Det var mkt rumpa som ville glida in men det kände jag och kunde korrigera. Åh självklart så var det ju jobbigt för honom. 😊 Så det ska vi fortsätta att träna på. Ju mer samling desto högre hinder kan vi hoppa sen! 😁
Dom här hindren skuttade vi över. Låg och rullade över det ena som var ett kryss först i trav sen höjde jag upp successivt och slutade med ena räcket på 110cm och det andra på kanske 100cm. Det går verkligen fort att bli ringrostig i hoppningen! Första språnget på 110cm rev vi rejält då jag kände att han gick på två spår i galoppen mot hindret och jag gjorde inget för att fixa till det heller. 🙈 Sen så blir jag gärna kvar i handen och rattar lite och det gjorde jag inte innan semestern. Så jag måste ha fler språng i kroppen så att jag kan rida bra nästa helg på Näset. Då tog jag beslutet att anmäla till SLRFs Pay and jump i morgon så att vi får en bana i kroppen. Åh så får jag träffa alla mina gamla klubbkompisar! ❤️ Undra om Noblen kommer känna igen sig. ☺️
 
 
 
Såg den här filmen igår i brist på annat och den har jag inte sett sedan jag var liten. Den låg som nyinkommet på Netflix. Åh fy vad upprörd jag kände mig efter ha sett den. Fy fan hur de behandlar hästarna i den här filmen och den sitter barn och tittar på! 👎Iofs så ska det kanske spegla hur vissa hästar hade det på den tiden. Men då hade de hellre kunna gett fan i att göra den. De sliter och drar dem i munnen och i en scen när han nyss ska ha blivit inriden och de ska galoppera på fälten då kan man se klart och tydligt hur dåligt sadeln ligger då den bara glider bak på ryggen. Nä det är otroligt dålig hästhållning i den filmen. 😠
Man ser verkligen allt med lite andra ögon när man blivit äldre. 
Matilda
2016-09-11 @ 12:35:12
URL: http://micksater.blogg.se

Vi får ta och rida bort till ridstadion och hoppa tillsammans nån dag! ☺️

Svar: Det kan vi gö. 😊
Malin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

MalinSofia

Lycka är att älska hästar ❤️

RSS 2.0