Städa städa..

Idag låg jag i sängen till kl 11. 😊 Väldigt skönt var det. Låg och tittade på olika sociala medier och bloggar.
Ja idag var det ännu mera städning på schemat. Dammsugning och skurning av golv. Sen for jag hem till mamma och pappa och tvättade åh dammsög bilen med. 😁 Jag är en jävel på att städa när jag lägger den manken till. 😋 Älskar känslan av att det är rent och fräscht överallt. 
 
Sen for jag till stallet och piffade till min nya hörna i sadelkammaren. 😁 
Typ så rå. Har väldigt mkt schabrak som jag vill bli av med. Verkar inte vara någon annan som vill ha dem heller. 😆Vi funderar på att ha en loppis i stallet och sälja av oss lite saker. Får se om det blir av. (:
 
Noble var väldigt pigg idag med men han körde fortfarande med sitt headbangande. 😑 Jag hade bestämt mig för innan jag red att jag inte skulle göra någon grej av det utan fokusera på ridningen ist.
Jag hoppas verkligen att det handlar om att han är oriden annars kommer jag få ett psykbryt på honom. Han frustade väldigt mkt under passet men det brukar dom ju göra när dom slappnar av. Men det kändes mer som att han frustade av frustation, att han inte fick galoppera. 😛
Travade länge under lättridning och höll mig till den här övningen.
Tänkte att det skulle få honom att gå in i någon slags trans om han fick göra samma sak en längre tid. 😋 Åh det funkade ganska bra! Han blev väldigt mjuk och höll i bettet utan att slänga med huvudet.
 
I galoppen gjorde jag en liknande övning men med volter på kortsidorna där jag sjönk ner i sadeln och samlade upp honom på yttertygeln och lät honom springa på lite på långsidorna men med kontroll. Det flöt på riktigt bra! Det var bara på långsidorna som han ville slänga lite med huvudet. Gjorde den här övningen i säkert 20 min tills jag kände att han började slappna av. Tror han behövde få galoppera helt enkelt.
Sen gick han och bara slängde med huvudet i skritten när han gick på lång tygel.🙄 Så då fick jag sjunga en sång i huvudet för att inte bli irriterad på honom. 😁
Efter galoppen så red jag lite skänkelvikningar i skritt och trav och jag var extra noga med att vara super mjuk i handen. Han var verkligen jättefin då och höll väldigt bra i bettet. Dock så tycker jag att han håller mkt mer i höger. Men jag vet själv att jag håller mer i höger tygel med. 
Det blev iaf ett väldigt långt pass och som vanlig så var jag tröttare än hästen. 😅
 
I morgon funderar jag på att åka bort till ridhuset, ett miljöbyte kan nog vara bra för honom och att få gå på ett annat underlag.
Sen på kvällen så ska vi äta på Pinchos! Älskar det stället! Har samlat ihop så mkt poäng så jag har 6 st gratis tapas. 😁



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

MalinSofia

Lycka är att älska hästar ❤️

RSS 2.0